Az amerikai Estacado Középiskolában (Lubbock, Texas) a diákok ahelyett, hogy csupán atlaszokat lapoznának és vaskos tankönyvek tartalmát magolnák, az anatómiatanulás kreatívabb módját választották. Oktatási segédeszközük a gyurma, és az ún. Maniken® modell, amely egy kicsinyített műanyag csontváz. A gyurmából az izmokat lehet megformázni, amelyeket aztán a modellre rá lehet tapasztani az anatómiai viszonyoknak megfelelően, tehát fel lehet építeni az egész testet.
Az izomtan elsajátításában a módszer pedagógiai előnyei hasonlóak a boncoláséhoz:
- a struktúrák 3D-ben láthatóak,
- tapinthatók, mozgathatók,
- és a csoportos tanulás lehetősége adott.
Amit a kéz egyszer megtanult, azt az agy nem felejti el – vallják az oktatási módszer fejlesztői.
Hogy testünk mozgásait megértsük, meg kell tanulnunk az izomcsoportjaink izmainak eredési és tapadási pontjait, valamint a lefutásukat. A gyurmamodellek építésével a diákok aktívan megtapasztalhatják a különféle izmok csoportosulását, a szinergista és az antagonista izmok egymáshoz való viszonyát. A funkció ezután már szinte magától értetődik.
Az izomtan elsajátításában a módszer pedagógiai előnyei hasonlóak a boncoláséhoz:
- a struktúrák 3D-ben láthatóak,
- tapinthatók, mozgathatók,
- és a csoportos tanulás lehetősége adott.
Amit a kéz egyszer megtanult, azt az agy nem felejti el – vallják az oktatási módszer fejlesztői.
Hogy testünk mozgásait megértsük, meg kell tanulnunk az izomcsoportjaink izmainak eredési és tapadási pontjait, valamint a lefutásukat. A gyurmamodellek építésével a diákok aktívan megtapasztalhatják a különféle izmok csoportosulását, a szinergista és az antagonista izmok egymáshoz való viszonyát. A funkció ezután már szinte magától értetődik.
A módszer más szervrendszerek oktatásában is hasznos: pl. a szív és vérerek, idegrendszer, veizeletelvezető-rendszer, emésztőrendszer.
Linkek:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése